mandag den 6. september 2010

Mandag.

Når vi er, er døden ikke. Og når døden er, er vi ikke.
Startede dagen med filosofi. Pythagoras, Platon, Sokrates, demokrati, Epikur - lykke begrebet.
Ikke noget skidt start, egentlig. Tidligt fri - Føtex.

Græskarboller, mûslistykker og kiks med bærfyld.

I skrivende stund sidder jeg på sengen med en mæthedsfølelse efter mit festmåltid i brød og stivelse. Mine lunger kan mærkes - forbandede hoste.

Katten har smidt sig i min åbne kommodeskuffe, i de rene sokker, hundene har smidt sig på sengen. Egentlig burde jeg losse katten ud - det kan jeg dog ikke nænne. Hun er min killing.

.....

Mit hoved rumsterer med græske tragedier, filosoffer, planer om fremtiden...

Jeg burde lave en masse, læse en masse. Men feberen giver mig mest af alt lyst til at ligge mig under dynen og sove.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar