torsdag den 8. april 2010

Det kan I godt glemme!

Modefænomener
Hvilken diagnose er in?
Vi skal have folk i bokse, der skal proppes noget på dem!
Og det er jo så nemt
Nå, du er lidt ked?
Kom min ven, vi doper dig med piller, så får du det godt!

Min kommune har kludret i det, de gjorde ikke meget, da jeg var barn og blev svigtet. De gjorde ikke meget, da der kom mistanke om, at jeg blev seksuelt misbrug. En samtale med en psykolog en enkelt gang, ikke andet. Ikke at jeg kan mindes, der skete noget af den slags - i hvert fald ikke dengang de mente, det skete.
Jeg tvivler på, jeg blev misbrugt dengang. Men det er ikke pointen - kommunen vidste, der skete ting derhjemme, der ikke burde ske og de gjorde intet. Jeg voksede op med en opvækst, der ikke var den værste - men det var tæt på. Og kommunen vidste det - men de gjorde intet.

Nu, 15 år senere, sidder jeg tilbage med problemer. Følelsesmæssige problemer. Jeg er bange for at være en fiasko, jeg er bange for at blive afvist - så jeg gør mit bedste for at skubbe folk væk - kliché, men sådan er det.

Jeg har fået bevilliget en støttekontaktperson - hvilket er fedt, så får jeg hjælp derhjemme. Og jeg har for nyligt fået en UU vejleder, der hjælper mig med skole og det andet, jeg har det svært med. Hvilket er dejligt. Og jeg går til psykolog.

Men nu er jeg blevet testet, af en psykoanalytiker, for ADHD - positiv. Men psykoanalytikeren er ikke sikker på, jeg har ADHD - det kan også være en personlighedsforstyrrelse.

Bite me! Ærlig talt. Jeg har det svært, fordi jeg har måttet klare mig selv i mange år, med ting, et barn ikke skal klare alene - og nu vil de plotte noget på mig, jeg ikke har, fordi de ikke vil indrømme, de har fejlet.

ADHD er, lige PT, mode diagnosen - testen er umådeligt mangelfuld. Virkelig. Næsten alle, jeg har testet den på, scorer højere end mig - men de har ikke ADHD eller noget.

Og jeg nægter fandeme at være offer for en diagnose, der er kommet på mode! Fandeme om jeg vil!

I kan diagnostisere mig alt det i vil
I kan prøve at få mig til at passe i jeres kasser
Men dope mig med piller
Og gemme jeres fejltrin
Det kan I glemme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar