tirsdag den 20. april 2010

Drøm

Mit vindue var åbent
stjernestøv og måneskin dansede ind og badede mig
som jeg lå der i sengen.
I min søvn, var jeg vågen
observerende.
Jeg følte mig let
løftet.
Jeg svævede.
Jeg hang
som blev jeg båret af en mand
som var jeg hans brud
på vej over dørtærsklen til vort nye hjem.
Han kyssede min pande, hviskede blidt.
Vågn op.
Jeg var let
Vi dansede vejen op ad stjernevejen
Han snurrede mig rundt
Kyssede tårerne af mine kinder
Frustrationer og depression faldt af
Dryssede ned og blev til stjernestøv.

Han tog mig til et sted
Lykke, frodig, harmoni
Her kan du blive, her kan du bo.
Åh de smukke væsner
Det smukke sted.

De smilede
Bliv her, slut dig til os.
Her er der ingen sorg, kun glæde
Ingen sult eller nød

Hvem skal tage sig af min stedfar?
Hvem skal fortælle Cecilie, hvad hun er værd?
Og fortælle Berry, at eksamen ikke er så slem?
Hvem skal lille Sine komme til, når hun bliver teenager?
Hvor fantastisk det end måtte være at blive
Så går det bare ikke.

Han tog mig i hans arme, førte mig hjem.
Han kyssede mine øjenlåg
Når du vågner husker du det som en drøm.

Idéen om et bedre liv, et andet sted
Er ikke andet end en idé.
Jeg vågnede, frisk, veludhvilet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar