onsdag den 21. april 2010

Russisk roulette?

Jeg har ikke set min far i godt et år nu. Og jeg har ikke dårlig samvittighed, ikke rigtig. En af mine søstre, som jeg ellers ikke har hørt fra i nok 1½ eller 2 år, skrev pludselig til mig. Om jeg havde kørekort, for det havde hende og far væddet om. Undskyld mig, men hvem fanden vædder med en dement person?! Nå, men jeg svarede, hun spurgte, om jeg kom op til far, nej, det gør jeg ikke, hun ville vide hvorfor, for han spurgte til mig og han var rimelig klar. Sidst jeg var deroppe, anede han ikke, hvem jeg var, han var bange for mig og han ville ikke se mig igen.
Så jeg traf valget, at næste gang, jeg ser ham, er når han er døende eller død. Sådan må det være. Jeg kan ikke overkomme, at det skal være sådan. jeg må også tænke på mig selv. Jeg vil ikke spille russisk roulette med mine følelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar